Tovább a versney honlapjára >>


Pályázati felhívás

Atlantisz Hotel és Élményközpont

A budapesti Szépművészeti Múzeum Antik Gyűjteménye tizenkilencedik alkalommal hirdeti meg levelező pályázatát.

 

Kik nevezhetnek?

Általános és középiskolák 5–7., illetve 8–10. évfolyamos csoportjai, szakkörei. A csapat létszáma legfeljebb 15 fő lehet.

Csoportok és szakkörök jelentkezése esetén a csapat tagjainak azonos korosztályból kell kikerülniük (5–7., ill. 8–10.).

 

Mi a verseny témája?

Ebben az évben a pályázók már az ókorban példaképpé vált művészekkel, költőkkel, történelmi személyiségekkel, foglalkoznak, valamint olyan alkotásokkal és mitológiai történetekkel ismerkednek meg, amelyeket újra és újra feldolgoztak – az ókorban és a következő századokban is, egészen napjainkig. Megismerkednek szokásokkal, intézményekkel, amelyek máig tovább élnek valamilyen formában. Különös hangsúlyt kap mindezek leképeződése az ókori és a modern építészetben, épületdíszítő elemeken.  

 

Milyen feladatokat kell teljesíteni?

1.) On-line kvíz: november 14-én 15.00-tól a résztvevők az iskolában töltenek ki egy on-line kvízt, meghatározott idő alatt (a hozzáférési adatokat és a tájékoztatót a belépés módjáról a fordulót közvetlenül megelőzően kapják meg a csapatok). A megoldásban az interneten való böngészés és az előre megadott irodalomlista tanulmányozása segít. A könyveket és könyvfejezeteket a helyszínen is lehet olvasgatni, bár értelemszerűen előnyben lesznek azok, akik előzetesen már megismerkedtek a témát tárgyaló szövegekkel.

Mindehhez a forduló napján csapatonként legalább egy, stabil internetkapcsolattal rendelkező, böngészésre alkalmas számítógép szükséges, amelyen keresztül az online kvíz megoldásán dolgoznak a résztvevők a megszabott idő alatt. Nagyobb létszámú csapat esetén a böngészést több gép rendelkezésre állása segítheti.

2.) Feladatlapok: A versenyhonlapról letölthető feladatlapokat 1-1 hónap alatt kell kitölteniük és visszaküldeniük a résztvevőknek.

Az első feladatlap tervezett felkerülése: 2019. november 29.

Beküldési határideje: 2020. január 10.

A második feladatlap tervezett felkerülése: 2020. január 10.

Beküldési határidő: 2020. február 10.

A feladatlapokat fordulónként javítjuk és az értékelést követően visszaküldjük. A második feladatlap visszaküldésének határideje után több mint egy hónap áll rendelkezésre, hogy a pályaművet beküldjék a Múzeumba.

3.) Pályamű: A pályázati időszak végére a csapatoknak meg kell tervezniük egy képzeletbeli épületet, az Atlantisz Hotel és Élményközpontot, és elkészíteniük a makettjét. Egy olyan épület tervét kell létrehozniuk, amely teret ad az ókorban gyakorolt szokások mai megfelelőinek, és amelynek kivitelezésében kreatívan használják a klasszikus ókori építészeti elemeket. Szerzői jogot sértő pályamű nem nyújtható be.

·         Milyen méretű lehet?

Az elkészítendő makett mérete: minimum 22x31x25 (magasság) cm, maximum 44x62x25 (magasság) cm. A közölt adatok nagyjából egy ill. kettő fénymásolópapír-doboz méretének felelnek meg. Súlya legfeljebb 5 kg lehet.

·         Miből kell készíteni?

Az elkészítéshez bármilyen anyag és technika alkalmazható, ami maradandó művet eredményez.

 

A pályaműről a verseny során részletesebb tudnivalókat küldünk.

A pályamű beküldésének határideje: 2020. április 3.

A pályázati résztvevők a benyújtott pályaműre határozatlan idejű, korlátlan felhasználási jogot engednek a Szépművészeti Múzeum részére. 

 

Hogyan folyik az Értékelés?

A pályaműveket korcsoportonként értékeljük. Minden jelentkező csapat csak egy pályaművet küldhet be.

A kvíz és a két feladatlap helyes kitöltéséért járó pontok száma megegyezik a pályaműre adható maximális pontszámmal. A pályaműveket 2020 áprilisában értékeljük; az eredményről a résztvevőket májusban értesítjük.

 

Mit kapnak a győztesek?

A győzteseket a tanév végén egy napra vendégül látjuk Budapesten.

 

Hogyan lehet jelentkezni?

A pályázatra 2019. november 4-ig lehet jelentkezni az alábbi űrlap kitöltésével: jelentkezési lap
Nevezési díj nincs.

 

Hova lehet kérdésekkel fordulni?

Kérdéseikre szívesen válaszolunk a 06-1-469-7261-es telefonszámon vagy a marathon@szepmuveszeti.hu e-mail címen.


Az előző tanévek pályázatainak részletei, az eredmények és a pályaművek fotói megtekinthetők 
itt.



Vissza a Pannon Versenyjátékok-oldalra >>





Bejelentkezés: